Mannerheim ja kulkuneuvot
Kirja esittelee lyhyesti Mannerheimin elämän, jonka jälkeen keskitytään hänen käyttämiinsä kulkuneuvoihin. Omat lukunsa ovat saaneet (85 sivua), junat (6 sivua), hevoset (3 sivua), lentokoneet (17 sivua) sekä veneet ja laivat (3 sivua). Kulkuneuvojen lisäksi kirjassa on laaja osa "Mannerheim 75 vuotta ja kesäkuun 4. päivä 1942". Tuolloin tapahtuneesta vierailusta, lentoon liittyneistä ongelmista ja junassa tapahtuneista äänityksistä on ollut liikkeellä monenlaista kertomusta, joihin kirja tuo uuden tulkinnan.
Cingiz Safiullan kokoama tietopaketti Mannerheimiin liittyvistä kulkuvälineistä, kuten autoista, junista ja lentokoneista, tuo uutta tietoa Mannerheimin tästä puolesta. Vaikka häneen liittyviä kirjoja on julkaistu pitkälti kolmattasataa, ei aiheesta ole koskaan aikasemmin esitetty näin laajaa ja yksityiskohtaista tarkastelua. Mannerheimille laatu oli tärkeätä, samoin luotettavuus ja aikatauluista kiinni pitäminen. Laatua kuvaa hänen omistamiensa tai hallussaan olleiden ajoneuvojen merkit ja mallit. Useimmat hänen 1920-luvun aikaiset autonsa olivat isoja avoautoja, myöhemmin ne muuttuivat pääasiassa seitsemän hengen umpikorisiksi sedaneiksi. Laatua kuvaa mm. ainoa Suomen rekisterissä ollut ranskalainen Avions Voisin, amerikkalaiset Flint, Packard ja Cadillac, saksalaiset Benz ja Mercedes-Benz. Eräitä näistä kuvataan kirjassa auton historiasta nykypäivään.