Suomen rautateiden 150-vuotisjuhla – Finnish Railways 150th Anniversary Celebration

Hinta (ei ALV)
Kirjat alv (10%)
Hinta (sis. ALV)

Tämä kirja juhlistaa osaltaan 150-vuotiasta suomalaista rautatiehistoriaa. Juhlavuosi tarjosi paitsi arkea, myös juhlallisuuksia, ja ennen kaikkea elämyksiä siitä millaista oli ennen ja miten rautatiet ovat kehittyneet. Rautatien juhlavuosi huipentui Suomen rautatiemuseolla Hyvinkäällä 11-12.8.2012. This book celebrates the 150 year-old Finnish railway history.

Kustantaja Laaksonen
k-svr150
ISBN:
978-952-5805-50

Tämä kirja kertoo Suomen rautateiden 150-vuotispääjuhlasta, vaikka asema- ja juhlatapahtumiajärjestettiin useilla eri paikkakunnilla. Juhlavuosi huipentui 11-12.8.2012 Suomen rautatiemuseon organisoimaan "superviikonloppuun", johon osallistuivat kiitettävästi myös VR, Liikennevirasto ja museoliikennettä harjoittavat yhteisöt. Hyvinkään ja Hangon välinen rata valjastettin museojunien käyttöön viikonlopuksi, museolla oli laaja kalustonäyttely sekä pääjuhlatilaisuus.

Olkoon tämä teos huomionosoitus suomalaiselle raideliikenteelle - sen laadukkaalle nykyisyydelle ja monimuotoiselle historialle. Kirja on omistettu kaikille niille, jotka ovat museokalustoa kunnostaneet ja ylläpitäneet ja niille, jotka oasllistuivat juhlien järjestelyyn ja läpiviemiseen omista tehtävistään tunnollisesti huolehtien niin junaliikenteessä, varikoilla kuin museoalueellakin. Ilman harratusmieltä ja aktiivisuutta sekä aitoa yhteistyötä VR:n, Rautatiemuseon ja museoliikenneöitsijöiden välillä ei tällainen juhla olisi ollut mahdollinen.

This book tells of the Finnish railways 150th anniversary main celebration, although other station and Festival events were organized in many different localities. The year of celebration culminated on 11-12 August 2012 in the "super weekend" organized by the Finnish Railway Museum, with the extensive input from VR (the State Railways of Finland), the Finnish Transport Agency and societies having museum traffic. The railway line between Hyvinkää and Hanko was harnessed for the usage of museum trains for the weekend, and the museum had a large fleet exhibition and hosted the main celebratory event.

Tekijät

Tekijä