Leveät kiskot

Hinta (ei ALV)
Kirjat alv (10%)
Hinta (sis. ALV)

Tämä kirja on tarkoitettu perusaineistoksi jokaisen rautatiestä kiinnostuneen kirjastoon. Runsaasti kuvitettu osaksi ennen julkaisemattomalla materiaalilla.  Kirja on jatkoa 1993 ilmestyneelle Kapeat kiskot -kirjalle.

Suomen Rautatiemuseo
k-levkisk
ISBN:
978-951-96543-9

Yleiselle liikenteelle avattujen leveäraiteisten yksityisratojen yleisen ja yhteisen historian lisäksi esitellään Haminan, Hangon, Karhulan, Oulunkylän-Herttoniemen, Porvoon-Keravan, Raahen, Rauman ja Valkeasaaren-Siistarjoen rautatiet sekä Ahlström-yhtiön salonkivaunu. Kaikilta radoilta on liikennepaikkatiedot ja kalustotaulukot.

Leveät kiskot kertoo suomalaisten yksityisten leveäraiteisten rautateiden historian. Kukin kirjoittaja kertoo omalla tavallaan rautateiden historian.  Tämän kirjan koostaminen on vaatinut valtavan työn jokaiselta kirjoittajalta. Tutkimustyö ja kirjoitustyö on tehty vapaa-ajalla ilman korvauksia.

Tekniset tiedot

Kustantaja